Lidmaatschap

Word nu lid van onze vereniging

Vogelvereniging Kweeklust in Voorthuizen is een actieve vereniging met ruim 120 leden. Een belangrijk onderdeel van de vogelhobby is het kweken van een zo mooi mogelijke vogel. Op de jaarlijkse tentoonstelling worden de beste vogels tentoongesteld door onze leden. Keurmeesters van de Nederlandse Bond van Vogelliefhebbers keuren de vogels en hieruit komen kampioenen in diverse klassen. Op deze site ziet u diverse foto’s van kampioenen van afgelopen jaar.

Naast het kweken is er ook ruimte voor mensen die houden van vogels en graag op de diverse vergaderingen en andere evenementen willen kunnen praten over de hobby. Of het nu gaat om de verzorging, het succesvol kweken van vogels of kennis over vererving en andere technische elementen. Als leden helpen we elkaar graag bij onze mooie vogelhobby.

Hieronder ziet u tevens activiteiten die we jaarlijks organiseren en enkele andere voordelen die het bied om lid te worden van onze vereniging.

De contributie (incl. bondscontributie) bedraagt voor 2024 € 45,- per jaar voor volwassen leden. Jeugdleden (t/m 17 jaar) betalen het eerste jaar geen contributie en daarna € 22,50 per jaar.

Markten

4x per jaar organiseert de vereniging een vogelmarkt in haar eigen clubgebouw. Leden krijgen gratis toegang en kunnen ook gratis vogels verkopen op deze markt

Uniek kweeknummer

Als lid van de vereniging wordt u automatisch lid van de Nederlandse Bond van Vogelliefhebbers en ontvangt u een uniek kweeknummer waarmee u ringen kunt bestellen