De vereniging

Vogelvereniging Kweeklust in Voorthuizen is een actieve vereniging met ruim 120 leden. Een belangrijk onderdeel van de vogelhobby is het kweken van een zo mooi mogelijke vogel. Op de jaarlijkse tentoonstelling worden de beste vogels tentoongesteld door onze leden. Keurmeesters van de Nederlandse Bond van Vogelliefhebbers keuren de vogels en hieruit komen kampioenen in diverse klassen. Op deze site ziet u diverse foto’s van kampioenen van afgelopen jaar.

Naast het kweken is er ook ruimte voor mensen die houden van vogels en graag op de diverse vergaderingen en andere evenementen willen kunnen praten over de hobby. Of het nu gaat om de verzorging, het succesvol kweken van vogels of kennis over vererving en andere technische elementen. Als leden helpen we elkaar graag bij onze mooie vogelhobby.

Jaarlijkse vogel tentoonstelling

Als vereniging organiseren we jaarlijks een vogel tentoonstelling waar onze leden hun beste vogels laten zien.

Keurmeesters van de Nederlandse Bond van Vogelliefhebbers keuren elke aanwezige vogel.

Gezellige vergaderingen

We komen als vereniging maandelijks bij elkaar tijdens de ledenvergadering. Dit doen we in de periode van september t/m april.

Tijdens deze vergaderingen staan diverse onderwerpen centraal waarbij diverse experts worden uitgenodigd om invulling te geven aan deze onderwerpen.

Verder zijn de vergaderingen uiteraard ook gezellige samenkomsten om elkaar te spreken en de vogelhobby samen te delen en bespreken. Een hapje en drankje tijdens deze avonden maken de gezelligheid compleet.